Pilda Aceasta Lazar
Autor: Anonim  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de davidilea in 24/11/2008
    12345678910 0/10 X
Lazar Prin harul Domnului continuam studiu Biblic despre pilda spusa de Isus in prezenta vamesilor si a pacatosilor si in prezenta ucenicilor care se aflau in jurul Lui si in prezenta Fariseilor si a carturarilor care formau un alt grup de oameni nu prea departe de Isus dupa cum citim in Luca 15:1-3.In Luca 16:20 Isus continua povestirea Sa unde zice :La usa lui zacea un sarac numit Lazar plin de bube.Si dorea mult sa se sature cu firimiturile care cadeau de la masa bogatului,pana si cainii veneau si-i lingeau bubele .Cine esre saracul acesta de la poarta bogatului plin de bube pentru care caini arata mai multa mila decat bogatul ?Evrei acestia intre care era si bogatul priveau neamurile de oameni din jurul lor ca fiind necurati ,barbari si chear caini .In pilda aceasta Lazar este omul sarac ,cersitorul situat la usa sau poarta bogatului ,deci afara si nu in casa lui afara la poarta si nu pe propietatea bogatului afara si nu in familia lui cineva la granitele lui Iuda ,cineva care nu face parte din bogatiile si binecuvantarile lui Iuda .Lazar reprezinta oameni bolnavi spiritual saraci dar doritori macar de firimiturile fagaduintelor lui Iuda .Pana si caini veneau si I lingeau bubele Luca 16:21 O traducere mai corecta ar fi: Alti caini veneau si I lingeau bubele .In limba Greaca cuvintul ALLA folosit aici inseamna ALTI si nu PANA .Asa dar traducerea corecta este :Alti caini veneau si-I lingeau bubele ,care ne spune ca si el era un caine ca si ceilalti caini care I lingeau bubele .Cred ca multi oameni care citesc acesta scriere cunosc faptul unde majoritatea cainilor au obiceiul sa linga ranile lor si ale altor caini si chear ale stapanilor lor .Bineanteles Lazar si ceilalti prieteni ai lui nu erau caini in realitate ,cuvintul caini serveste in pilda aceasta ca un symbol ce reprezinta popoarele netaiate imprejur care erau la poarta sau la granita cu Iudeea si care erau lipsite de toate binecuvitatele bogatii ale casei lui Iuda consolandu se unul pe altul cu tot ce aveau ei mai bun mai putin cand se luau la lupta sfasiindu se uni pe alti dupa obiceiul cainilor .Lazar este un cersitor in insusi ochi lui si un caine in ochi bogatului.Cersitul in timpul acela se facea de obicei la poarta cetatilor unde multi oameni intrau si ieseau din cetate .Este foarte important sa aratam aici cum Dumnezeu in planul Sau a randuit hotare, granite si loc unde sa locuiasca fiecare neam si familie din intreg neamul omenesc dupa cum gasim scris :Geneza 10:25Numit asa pentru ca pe vremea lui sa impartit pamantul.,Deutronom32:8Cand Cel Preaanalt a dat o mostenire neamurilor Cand a despartit pe copiii oamenilor A pus hotare popoarelor Dupa numarul copiilor lui Israel.Fapte 17:26,27El a facut ca toti oamenii iesiti dintr-unul singur sa locuiasca pe toata fata pamantului le a asezat anumite vremi si a pus anumite hotare locuintei lor ca ei sa caute pe Dumnezeu si sa se sileasca sa l gaseasca bajbaind macar ca nu este departe de fiecare din noi .Geneza 22:18 Toate neamurile vor fi binecuvantate in samanta ta .Inca de la inceputul istoriei omeniri Dumnezeu in suveranitatea Sa nu numai ca a hotarat timpul si hotarele locului unde sa locuiasca fiecare familie sau neam de oameni dar a focut in Sinea Lui o hotarare de binecuvantare pentru fiecare familie omeneasca in samanta lui Avraam .Deci Lazar reprezinta fara indoiala familii de oameni din jurul lui Iuda chear la poarta lui dar in necunostinta de fagaduintele lui Dumnezeu facute pentru ei toti in saminta lui Avraam .Deasemenea trebuie remarcat faptul ca Lazar este forma Greaca a cuvintului Eleazar din limba Ebraica care la rindul lui inseamna :El pe care Dumnezeu il ajuta .In una din calatoriile sale Domnul Isus a ajuns pana pe coasta unde se aflau importantele localitati Tir si Sidon.Aici gasim oameni foarte remarcabili ei se coboreau chear din poporul care pentru prima data au inventat scrisul,Fenicieni.Ei erau dintre neamuri oameni cu mare nume in industria lor in constructii de case ,ca si Greci antici poporul acesta cu toata cultura lor si comertul pe uscat cat si pe ape ei erau foarte idolatrici .Cand poporul lui Israel au luat in stapanire tara Canaanului au lasat cu viata multe din popoarele care erau atunci in Canaan.Acestea popoare au fost tot timpul un prilej de razboi si chear decadere spirituala pentru poporul lui Israel.Uni studenti ai Bibliei considera ca Isus ar fi trecut de granita lui Iuda vestind vestea buna chear in cetatile Tir si Sidon .Acest lucru nu se poate dovedi ca fiind adevarat deoarece Isus trebuia sa vesteasca vestea buna mai intai la ai Sai la oile pierdute a casei lui Israel ,potrivit celor scrise in Matei 15:21,22. unde zice :Isus dupa ce a plecat de acolo S a dus in partile Tirului si ale Sidonului .Si iata ca o femeie Canaanita a venit din tinuturile acelea si a inceput sa strige catre El ;Ai mila de mine Doamne,Fiul lui David .Deci intelegem clar ca Isus venise pana la granita cu tinutul Tirului si al Sidonului .Isus venise in primul rand la ai Sai poporul ales iar mai tarziu ajuns la Calvar murind pentru intreaga faptura pentru Israel si pentru Neamuri .Din acelea tinuturi o femeie Canaanita vine la Isus auzind de puterea iubiri Sale pentru toata faptura si nu se opreste din strigatul ei disperat pentru ajutor ,unde fica ei era greu muncita si stapanita de un drac..Isus priveste spre aceasta fiinta cu mila si totu si din gura Lui se aud cuvinte atat de respingatoare .Femeia nu se da batuta ea striga mereu Ai mila de mine Domnule Fiul lui David .ea pare ca spune Domnul meu nu ma respinge te rog nu am pe nimeni la cine sa ma duc dupa ajutor ,in poporul meu de origine toti zei si idoli la care ne inchinam nu sunt in stare sa mi vindece copila ,iar in poporul lui Iuda nu sunt primita sunt privita nu mai mult decat un caine .Isus uitandu se adanc in inima spune acestea cuvinte in prezenta celor ce il inconjoara si care insista sa ise dea drumul :Eu nu sunt trimis decat la oile pierdute ale casei lui Israel .Isus continua calatoria Sa dar femeia aceasta vede in Isus si in privirile Lui singura ei speranta ea stie ca in Iuda nu are trecere in fata fruntasilor si a capilor de religie si in spiritul ei vede in Isus adevaratul Domn si Stapan al vieti sale deaceea dintr o data vine si se arunca la picioarele lui Isus rostind cuvintele ce le purta in adancul inimi :Doamne ajuta ma ! Sau mai correct spus :Tu esti Domnul meu tu ma poti ajuta.Isus miscat adanc in duhul Lui de aceasta scena drept raspuns zice :Nu este bine sa iei paine copiilor si s-o arunci la catei!Oh ! Cate femei de pe intreaga noastra planeta in zilele noastre ar fi ramas inca la picioarele Lui in semn de inchinare si recunoastere ca Stapan si Domn si in asteptare dupa ajutor la auzul acestor atat de injositoare cuvinte . Cate femei de azi in situatia aceasta ar fi privit la Isus si ar fi zis aceentuand fiecare cuvant :Nu ma asteptam sa aud asa ceva de la un om ca tine !Eu credeam ca tu esti un om milos un om intelept ,un om cu caracter …dar ma m inselat ,tu treci de orice limita omeneasca si civilizata ,eu nu sunt un caine sunt o femeie ,si cate alte cuvinte de aparare si in dereptatire puteau fi folosite .Dar ea ,femeia Canaanita trece fulgerator de repede peste toate limitele si barierele puse de Lege si de oameni si in umilinta si foarte linistita cu ancora credintei ei ancorata chear in ziua aceea unde suveranul Dumnezeu a facut ca toti oameni venind din unul singur …raspunde pe intelesul lui Isus cand zice :Da Domnul meu dar si cateii mananca firimiturile care cad de la masa stapanilor lor.Cuvintele acestea poate nu au insemnat prea mult pentru cei din jur dar Isus a inteles mai mult decat sunetul cuvintelor ei .Impotriva clasei sociale unde aceasta femeie era asezata pentru o scurta vreme ea luminata de credenda primita de la Dumnezeu raspunde cu ochi sclipind de bucurie :Oricine spun oameni ca sunt din orice clasa sociala fac parte deocamdata totu si tu esti Domnul meu ,tu esti singurul meu Stapan ,tu esti Creeatorul nostru si tu singur ne astamperi foamea fie ca suntem copii ,fie ca sunt cateii toti ne alimentam din aceea si paine.Isus privind adanc in spiritul ei ,privind trecutul, prezentul si viitorul neamului de oameni pe care aceasta femeie ai reprezinta rosteste minunatele cuvinte care rasuna dealungul veacurilor :O femeie mare este credinta ta faca ti se cum voiesti .Si fica ei sa tamaduit chear in ceasul acela .Femeia aceasta asemanata cu un caine e multumita deocamdata sa primeasca doar firimituri din bogata paine care se afla pe masa copiilor si ea ramane credincioasa primind eliberarea ficei ei de sub stapanirea lui Satan .Lazar deci inseamna unul pe care Dumnezeu il ajuta .Strigatul femeii Siro-Feniciana situata la granita sau la poarta lui Iuda in starea ei decazuta este :Domnul meu ajuta ma .Cred ca se vede destul de clar si din povestirea cu femeia Canaanita cine de fapt sunt persoanele din pilda bogatului si a lui Lazar.Cand ne amintim de expresii cum sunt :Cateii sau firimituri ce cadeau de la masa ,cat de bine se aseamana acestea cu expresiile din pilda bogatului .Deci Lazar fiind in asociere cu caini si fiind chear la poarta bogatului dorind mult firimiturile ce cadeau de la masa bogatului il clasifica pe el in clasa cainilor , a celor necurati ,a celor netaiati imprejur in clasa Neamurilor. Tot asa era si femeia Canaanita considerate in clasa Neamurilor si intilnind pe Isus tot la poarta ,la granita lui Iuda cu Neamurile din Tir si Sidon.Cat este de limpede si usor de inteles pilda spusa de Isus cand Duhul Adevarului ne calauzeste .Sunt multe alte scripturi care vorbesc foarte puternic despre stare decazuta a tuturor Neamurilor in timpul Domnului Isus .Apostulul Pavel in scurte dar valoroase cuvinte zice :De aceea voi care altadata erati Neamuri din nastere,numiti netaiati imprejur de catre acei care se cheama taiati imprejur si care sunt taiati imprejur de mana omului ,aduceti va aminte ca in vremea aceea erati fara Hristos ,fara drept de cetatenie in Israel,straini de legamintele fagaduintei,fara nadejde si fara Dumnezeu in lume(Efeseni 2:11,12 ). Si de fapt aceasta era prapastia dintre bogatul si Lazar care I despartea dupa cum gasim scris : Caci El este pacea noastra ,care din doi a facut unul si a surupat zidul de la mijloc care I despartea.Si in trupul Lui a inlaturat vrasmasia dintre ei ,Legea poruncilor in oranduielile ei .Asa dar sa lasam usa minti noastre larg deschisa sa patrunda in launtrurile noastre lumina Adevarului care ne aduce pace si odihna .Prin harul maret vom continua studiul tot din Pilda Aceeasta sub titlul :Moartea bogatului si a lui Lazar .
Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 2701
  • Export PDF: 9
  • Favorită: 2
Opțiuni